reklama

Co nove u nas na Krete V. alebo "Moze za to juzny vietor"

Na Krete sa ludia radi vyhovaraju na rozne veci. Napriklad preto idu tie auta do protismeru (nie obchadzkou urcenou policiou, proste svojvolne do protismeru), lebo opravuju tamtu cestu. Alebo, preto sa uz DVA roky otvara Centrum psychickej hygieny - to centrum je (bude?) nad oblubenou kaviarnou, lebo boli prednedavnom volby... (To je uz co za vyhovorku?) No a v posledne dni som si uvedomila jednu "vec", ktoru uz roky pocuvam ale nikdy som ju nebrala celkom na vedomie. "Notias ftei!" Veta vyslovovana tieto dni s velkym dorazom a dolezitostou znamena "Juzniak je na vine" Nie severak, ale juzniak, juzny vietor z africkej Sahary. Moze napriklad za to, ze mate zlu naladu...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

...aj za to, ze vas seklo v krizoch, aj za to, ze vas boli hlava... Juzniak so sebou okrem tepleho vzduchu prinasa prach a piesok z puste, ked pocas toho nebodaj zaprsi, cele mesto ostava pokryte hnedou pokryvkou. Ako...neprijemne, zle sa vtedy dycha, to je pravda, ale ze by bol zasa "juzniak" zodpovedny za vsetko zle...

Vcera. Sedim s kamaratkou Grekynou na kave - vnutri.

Ja:"Je mi teplo, idem si sadnut von."

Ona s vyplestenymi ocami: "NECHOD. Fuka Juzniak, ochories!"

Jasne, juzniak priniesol teplo a ja preto ochoriem, vsak?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dnes. V tej iste kaviarni, sedim vonku, juzniak fuka, casnicka ma vidi, co si das, vyzeras nejak unavene... Ja ze nic, boli ma brucho, hmmmm, aj mne je divne, vies, juzniak... (Nevadi, ze mam svoje dni, ale co jej budem hovorit...)

Zaver. Ked fuka juzniak, ma to svoje vyhody, lebo sa v pripade potreby mate na co vyhovorit.

Ked fuka juzniak, netreba velmi chodit von, S BABATKAMI V ZIADNOM PRIPADE.

Ked fuka juzniak, je dost pravdepodobne, ze sa vam prihodi nejaka ostara. Lebo "Notias ftei jia ola!"

Obyvatelia mestecka su posledne dva tyzdne velmi rozhorceni. Chcu im totiz zobrat parkovanie z pesej zony (to nie je vtip, to je realita) a taktiez na hlavnej "parkovacej" ulici v centre mesta, plnej obchodov a restauracii, chcu rozsirit a zvysit chodniky, a tak znemoznit parkovanie. A kde teraz budu vsetci parkovat??? (Podla mna si najdu ine ulice so zakazom parkovania, ale o niecom predsa hovorit treba, nie?)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pred par dnami som sa nahodou dala do rozhovoru s rodinkou, ktora sedela pri vedlajsom stole v kaviarni s vyhladom na more. Dedo, babka (vekom mozno nie stari, ale na vyzor unaveni). S nimi nevesta s usmievavym babatkom. Prisli z Albanska pred desiatimi rokmi. S troma synmi, s vyhliadkami na "pokojnejsi zivot" utiekli z toho cudneho statu. On vysokoskolsky profesor biochemie, ona stredoskolska ucitelka matematiky. Synovia neviem. Nevesta? Detska lekarka. Tak sa usadili na Krete, on si nasiel robotu ako zahradnik, jeho zena upratuje za par supov po hoteloch a rodinach. Vyobliekani ako na jarmoku na slovenskej dedine pred dvadsiatimi rokmi, slusni, cisti, mudri, strhani v tvari ma prosia, ak by som vedela o nejakej robote navyse, nech dam vediet po kucharke z baru...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V sobotu ma byt zamracene, 30 stupnov. Fukat bude juzny vietor, popoludni prehanky z tepla.

Jana Rosíková

Jana Rosíková

Bloger 
  • Počet článkov:  44
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Vraj "flegmoška" a "fanatička", ktorá rada číta, píše a všetkých presviedča o tom, ako fajn je tam, kde sa jej práve páči najviac... Zoznam autorových rubrík:  GréckoLen tak...

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu