reklama

Z dediny na dedinu

Vedela som, ze som sa prestahovala z jednej dediny do druhej. Z Bratislavy do Agios Nikolaos. Z Bratislavy, ktora ma takmer tolko obyvatelov ako cela Kreta, do maleho mestecka na severnom pobrezi s jeho 10 000 obyvatelmi. (V lete je to raz tolko.) Ako Bratislavcanka som tusila, ze ked sa v mojom milovanom meste kazdy s kazdym pozna, v Agiose to bude asi horsie. Ale aj tak som stale niekedy (milo?) prekvapena.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Uz niekolko mesiacov byvame v novom prenajatom byte. Zo stvrteho poschodia mam celkom dobry vyhlad. Ked vyjdem na balkon, vidim po lavej strane more, po pravej hory. Pred sebou zopar domov. Pri pohlade dole smetiaky a malicky domcek. Pred domcekom dreveny stokerlik, na ktorom kazde rano bafka svoju cigaretku stary dedusko. Ked dobafka, prinesie si z kuchynky kybel zeleniny, ktoru potom cele doobedie pomalicky cisty (a pravdepodobne neskor aj zje). Ked docisti, odnesie zeleninu a prinesie si knihu. Cita a popritom diskutuje s okoloiducimi. So smetiarmi, navstevnikmi posilnovne, ktora je vedla, s majstrami a tak. Ked som ho tak pozorovala, nikdy som si nevsimla, ze by sa pozeral inde ako pred seba, takze ani na mna na stvrtom. A jedneho dna ma prekvapil. Stala som pred nasim, a tym padom aj jeho domom. Cakala som, kym mi kamarat nastavi bicykel. Dedko, o ktorom som si myslela, ze je uz taky stary, ze urcite nepostrehne noveho clena mesta, na mna pozrel mimoriadne bystrymi ocami a hovori:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Tak ako? Kedy otvarate hotel?" a ukazal smerom k mojej robote. (Je tu asi milion hotelov a on vedel, v ktorom robim.)

"Ty si od Janisa K., ze?" (Frajerov otec.)

Prekvapene odpovedam, ze ano a musim sa usmievat.

"Aaaach, Janis. Velmi dobry clovek. Jeden z najlepsich. A co, ako sa vam byva na stvrtom? Nefuka tam velmi?"

"Fuka, fuka. " Este stale som prekvapena.

"No, vies. Ja mam zenu Finku, mohla by si k nam prist niekedy na kavu. Ty ako Slovenka si s Finkou urcite budes rozumiet."

"Ano ujo, urcite niekedy pridem."

Na kave som este nebola, ale odvtedy kazdy den prehodime par slov. Dedko uz aj stihol zajst za Janisom a povedat mu ako sme sa pekne zoznamili:-) A rozmyslam, odkial vsetko vedel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Taketo prihody sa mi stavaju dost casto. Okrem toho som si vsimla, ze sa vsetko, co sa deje okolo, dozviem posledna. Nie ze by som bola az tak pripecena, len ostatni sa to dozvedia rychlostou blesku. Minule sa pri mne pristavila znama, ktora je o vsetkom vzdy vcas informovana. A tak mi oznamila, ze mame (nie budeme mat, uz mame) novych susedov. Ked som ich prvykrat stretla v brane, uz som vedela vsetko. Ze na tretom byva policajt so svojou zenou, ktora robi v supermarkete. "Ved vies ktora, Mariiiija." "Nie, neviem ktora..." Na prvom byva albanska rodina a aj ked majitel domu chcel prenajat byty len "dobrym" ludom, tejto rodine ho poskytol. Ziju tu uz dvanast rokov a su to slusni ludia, takze sa nemam bat. "Ved ja sa nebojim..."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Paci sa mi tato dedina. Len sa niekedy nestacim cudovat.

Jana Rosíková

Jana Rosíková

Bloger 
  • Počet článkov:  44
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Vraj "flegmoška" a "fanatička", ktorá rada číta, píše a všetkých presviedča o tom, ako fajn je tam, kde sa jej práve páči najviac... Zoznam autorových rubrík:  GréckoLen tak...

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu