reklama

Kotulajuce sa pomarance, jedlicky a moja nalada na Krete

Nikdy som si nevedela predstavit, ako vyzera cas pred Vianocami a samotne sviatky tu, kde zijem, v Agios Nikolaose na Krete. Tento rok som sa prvykrat v zivote rozhodla sviatky stravit v mojom druhom domove s priatelom. Nemohol totiz cestovat k nam na Slovensko a ja som tiez donekonecna nemohla utekat domov a zasa ho nechat sameho. Po svojom rozhodnuti nekupit si letenku som niekolko dni prudko rozmyslala, ci som spravila dobre, ci tu vobec bude nejaka atmosfera, ktoru mam celkom rada, ci mi nebude liezt na nervy stale slnecne pocasie, ci mi nebude smutno atd. atd. Uz som s tym vsak zmierena, viem, ze nasi budu travit Vianoce s babkou, bratom a jeho frajerkou, takze ich okolo stola bude dost, a ja som zacala robit peklo zo zivota Nikosovi, ktory nema rad cely ten predvianocny ruch. A to vam poviem, ze tu su pripravy uz v plnom prude. Ja sa citim ako posadnuta, pretoze som si povedala, ze tu sice ostavam, ale Stedry den chcem co najviac priblizit tomu, na ktory som zvyknuta.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Kupujem vonne lampy, sviecky, vianocne obrusy, ozdoby, vselijake gycoviny (neznasam gyc, ale vravim, sibe mi), potom nadavam, kolko penazi som minula, obdivujem presne 5 ks nadhernych jedliciek, ktore do Agios Nikolaosu priniesli. Predavaju kus za sto eur a su take krasne, ze aj napriek tomu, ze som trvala na zivom stromceku a hadala sa kvoli tomu s frajerom ("zivy stromcek je debilina, je to skoda, kup nejaky maly umely symbolicky"), nekupila som ani jeden z nich, lebo by mi bolo luto vyhodit to potom na smetisko. Nakoniec som nasla umely, ktory vyzera takmer ako zivy, zalubila sa don, obdivovala kazdy den a dovliekla ho domov - to vsetko za krasneho slnecneho pocasia. Je az neuveritelne, kolko obchodov s vianocnou tematikou sa tu zrazu objavilo, prisahambohu, lepsi vyber nie je ani v Bratislave. Cele mesto je vyzdobene milionmi ziaroviek, a ked sa vecer zapalia, ma to aj tu pri mori svoje caro. Celkom sa mi to zacina pacit, a tak kadzy den chodim do mesta s mojimi obetami, ktore Vianoce nevnimaju az tak posadnuto ako ja, vsade je plno ludi aj deti, vsetci su usmievavi a neuponahlani, pod nohami sa mi sem tam kotulaju pomarance - hlavne namestie vysadene pomarancovnikmi je totiz na vyvysenej casti mesta. Odtial sa "dole kopcom" rozbiehaju ulice a po nich sa kotulaju oranzove plody...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

A hoci kazdy den, ked sa rano budim, s ocakavanim otvaram okenice, ci nahodou nenasnezilo, lebo chcela by som, aby nasnezilo, ma aj ten ranny pohlad na more a slnko v decembri svoje caro. A tak namiesto svetrov a bund hadzem do tasky plavky a uterak a idem na plaz, kde uz vysedavaju babky ladove medvedice (su 3 - 4), a uz vykrikuju, nech sa rychlo prezleciem, ze voda je PERFEKTNA AKO NIKDY PREDTYM (to hovoria zakazdym, aj ked ma 16 stupnov), a tak som sa aj dnes rychlo prezliekla a chvilu traposila na brehu (babky skacu rovno zo skaly) a skoro ma porazilo, zabudla som ako sa volam, ale bol to aj tak nalepsi pocit, vyjst z tej ladovej vody a zohrievat sa na kamenoch.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Tato pani zrovna nie je babka, ale aj ona patri medzi zimnych kupacov...

Obrázok blogu

...a chlapci hrajuci sa na plazi...

Ozaj, idem zapalit lampicku so skoricovym olejom (neznasam skoricovu vonu, ale je to take Vianocne, tak som zvyknuta).

Jana Rosíková

Jana Rosíková

Bloger 
  • Počet článkov:  44
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Vraj "flegmoška" a "fanatička", ktorá rada číta, píše a všetkých presviedča o tom, ako fajn je tam, kde sa jej práve páči najviac... Zoznam autorových rubrík:  GréckoLen tak...

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu