reklama

Dnes

Tak som opat na Krete. Po dvoch mesiacoch v chladnej Bratislave opat citim more, slnko a vlhky vietor. Chodim po meste, sedim na kave pri plazi, stretavam ludi. V blizkom bare s vybornou kavou ma privita majitel Kostas. Nikdy som ho nepocula povedat viac ako dve vety naraz, no ked ma vidi, rozrecni sa.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Som jednym z jeho 5 a pol zimneho "zakaznika kavickara", a tak si vsimol, ze som chybala. Usmev od ucha k uchu, podava mi ruku, vitaj, ako bola v tvojej vlasti? Vela snehu, velka zima, draho s novou menou? Skoro ho nepoznavam. Na znakjeho radosti mam prvu kavu zadarmo, ved sa este uvidime...

Odkracam na urad prace (pracujem od aprila do novembra, v zime mam podporu), namosurene uradnicky ma vybavia za pat minut (NEUVERITELNE), kazu vyplnit flajster - dostanem vraj prispevok 100 eur na vianocne kurenie. Urad place sa plesol po vrecku, k Vianociam dostal kazdy nezamestnany 400 eur darcek k podpore plus extra dar 150 eur (nikto nevie preco) a teraz aj to kurenie... Potesi.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po chodniku predomnou si vykracuje knaz v sutane, s dlhou bradou a copikom, pospevuje si, zdravi okoloiducich, cely vyteseny, asi vsetkych pozna, myslim si. Mylim sa, lebo ked ho obchadzam, uhne sa mi, zdravi aj mna, vraj Ako sa mas dieta moje, dobre sa mas? Dobre sa mam, dakujem, dufam, ze aj vy, vravim mu a idem...

Na namesti sa stretavam s kamaratkou, ideme do lekarne, potrebuje pre svoju staru mamu kupit lieky - uz tri dni vraj nebola na velkej. Nakup berieme domov, dobry den teta, ako sa mate? Zle moja, nemozem ist na zachod. Mama, daj si jeden teno cukrik, cmulaj, malo by to pomoct. Nemam si dat rovno dva? Nie, len jeden, uvidis, zaberie to. Odchadzame, babicka za pol hodinu vola, vraj je vsetko v poriadku, uz bola.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Poobede - druhykrat co som tu, posil(n)ovna. Predvcerom sa ma novy majitel pyta ako planujem chodit. Neviem, mozno pravidelne, a mozno ma to prejde, budem si platit kazdy vstup. Nie, nie, to by ta vyslo draho, vravi mi, chodievaj zatial bez platenia, ak ti to vydrzi, kupis si potom pernamentku. Dnes to nevydrzim, nebudem predsa chodit zadarmo ako nejaka madam, trvam na kupe uz teraz. Dobre teda, ale dam ti zlavu 15 eur, keby nahodou ta to preslo, aby si nelutovala, ze si vela zaplatila...

Telefonat s kamaratkou, ci nepride k nam na vinko. Sory Jana, rada by som, ale vies, ze teta je v nemocnici, dnes v noci mam sluzbu ja, zachvilu idem za nou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na Krete - neviem ako to funguje inde v Grecku, je s pacientom v nemocnici 24 hodin niekto z rodiny. Striedaju sa pri nom ti co mozu aj ti, co mozu menej. Nie preto, zeby tam neboli dobre sestricky. Aby sa chori necitili sami a smutni...

Jana Rosíková

Jana Rosíková

Bloger 
  • Počet článkov:  44
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Vraj "flegmoška" a "fanatička", ktorá rada číta, píše a všetkých presviedča o tom, ako fajn je tam, kde sa jej práve páči najviac... Zoznam autorových rubrík:  GréckoLen tak...

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu