reklama

Peenka a more na predpis

Po trojdnovej silnej nadche a vcera pridruzenej bolesti ucha som sa dnes rano vybrala na prvu navstevu k praktickemu lekarovi za styri roky, ktore zijem na Krete. Kamaratka poradila, kam mam ist, a tak beriem preukaz poistenca - v Grecku je to hotova knizka, kde sa zapisuju vsetky navstevy, plus dalsi zosit, do ktoreho sa predpisuju recepty. Parkujem motorku a z ulice vchadzam rovno do cakarne.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Velmi sympaticka mlada dievcina - a rovnako dolezita, si so mnou chvilu poklabosi, oznami mi, ze doktor je na ceste (ordinacne ma od osmej, takze meska len pol hodinu). Prijimacia kancelaria je rovno predomnou a otvorena, takze kym pride, sledujem dianie okolo seba. Cele prostredie je hotovy architektonicky zazrak, zaujimave svetla a doplnky, vkusne sosky, kozene pohovky, na stenach umelecke vytvarne diela. Setricka (teda asi sestricka, oblecenie ma nesestrickovske) predpisuje zatial lieky, prichadza asi 85 rocna babka, ze si robi vodicak, a potrebuje potvrdenie, ze je zdrava, potom sestricka otvori v lekarovej kancelarii balkon, naleje pripadnym okoloiducim mackam vodu do misky, ktora ma tvar jazierka s palmami a uz prichadza lekar. Som druha v poradi. Ked pridem na rad, Dr. Pitakorilis ma privita (nema biely plast, to je pocit!), spyta sa ma, o co ide, podrobne sa vypytuje ako zacala moja (najobycajnejsia) nadcha, ako ma skrabalo v hrdle, akej farby mam sople, aky presne kasel mam na mysli a ako ma boli ucho. Prechadzame do ordinacie, pocuva ma fonendoskopom, pozera do hrdla, roztvara naradim nosne dierky a usi, nazera, ehmka, podakuje a vraciame sa do kancelarie. Vysvetli mi co a ako, predpisuje sirup na kasel a kvapky do nosa, antibiotika, ktore si mam dat v pripade, ze ucho bude boliet aj v nedelu (ale mam mu predtym zavolat na mobil), lebo nerad plytva antibiotikami, poradi mi, ze by bolo dobre uliat sa z roboty na dva tri dni kvoli prievanu na motorke a uchu, zato ale nemam urcite zabudnut okupat sa aspon dvakrat denne v mori a vyhriat sa na slnku. Teda poviem vam, nechcem sa ruhat, ale tu mat nadchu je skoro az radost...

Jana Rosíková

Jana Rosíková

Bloger 
  • Počet článkov:  44
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Vraj "flegmoška" a "fanatička", ktorá rada číta, píše a všetkých presviedča o tom, ako fajn je tam, kde sa jej práve páči najviac... Zoznam autorových rubrík:  GréckoLen tak...

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu